Spalio 9 dieną Vilniaus „Ąžuoliuko“ muzikos mokyklos teorinių dalykų mokytojai lankėsi Vilniaus Algirdo muzikos mokykloje. Juos maloniai sutiko mokyklos direktorė Daina Rakšnienė, jos pavaduotojos Lina Tomkevičienė ir Miglė Uleckienė bei Teorijos metodinės grupės mokytojai. Vizito metu kolegos dalijosi patirtimi, diskutavo apie solfedžio mokymo džiaugsmus ir iššūkius bei aptarė ugdymo sėkmes ir iššūkius.
Apie šią išvyką mintimis dalijasi direktorės pavaduotoja ugdymui Žydrė Jankevičienė.
Kaip kilo idėja apsilankyti Vilniaus Algirdo muzikos mokykloje?
– Pavasarį, susitikimo su Algirdo muzikos mokyklos direktore D. Rakšniene metu, gimė mintis surengti metodinę išvyką. Abi pripažinome, jog svarbu dalytis patirtimis. Algirdo muzikos mokykla neseniai buvo rekonstruota ir dažnai giriama dėl plačiai naudojamų technologijų teorinėse pamokose, todėl buvo įdomu viską pamatyti iš vidaus.
Kas vyko kartu su Jumis į šią išvyką?
– Kartu vyko beveik visi teorinių dalykų mokytojai: R. Rimkienė, N. Januškienė, G. Leipus, V. Pastarnokas, R. Budrys. Visi aktyviai įsitraukė į diskusijas, dalijosi savo įžvalgomis.
Ką veikėte vizito metu?
– Atvykę buvome šiltai sutikti mokyklos kolektyvo. Dalijomės mintimis, aptarėme solfedžio pamokų sėkmes bei sunkumus, diskutavome apie mokinių pasiekimų vertinimo bei ugdymo turinio klausimus. Vėliau mokytojai aprodė mokyklos patalpas ir klasių inventorių. Galiausiai stebėjome atviras solfedžio pamokas, kurias vedė Teorijos metodinės grupės pirmininkė, mokytoja ekspertė Rūta Bernatonytė, vyresnioji mokytoja Jolanta Grinevič-Tankeliun ir mokytoja ekspertė Galina Savinienė. Pamokos buvo skirtingos, bet visos savaip įdomios. Mokytojos stengėsi įtraukti kiekvieną mokinį. Reikia pastebėti, kad mokinių įsitraukimas į pamokas visgi išlieka gana opi problema. Nepaisant to, mokiniai gali pasirinkti jiems patogiausius teorinių pamokų laikus
Ar buvo kas nors ypatingo, ką pastebėjote renovuotose patalpose?
– Pirma, visose klasėse yra interaktyvios lentos, kurios, kaip matėme atvirų pamokų metu, yra labai naudojamos. Patalpos turi puikią garso izoliaciją, naują inventorių, todėl jose malonu būti. Be to, mokykloje įrengta moderni choro studija, kurioje vienu metu gali dirbti kelios grupės. Taip pat Algirdo mokykla didžiuojasi savo didžiule aktų sale su profesionaliu įgarsinimu bei apšvietimu.
Kas labiausiai nustebino?
– Labiausiai nustebino mokinių įsitraukimas į solfedžio pamokas. Nors pamokos tempas gana spartus, mokytojai siekia, kad kiekvienas mokinys gerai suprastų medžiagą ir ją įsisavintų.
Kokios patirties pasisėmėte?
– Sužinojome naujų būdų, kaip efektyviai naudoti interaktyvias lentas, susipažinome su įvairiomis mokomosiomis programėlėmis. Taip pat sužinojome naujų mokinių įtraukimo metodų, kuriuos planuoju pritaikyti ir savo pamokose.
Ar planuojate tęsti bendradarbiavimą?
– Žinoma! Algirdo mokyklos mokytojai organizuoja diktantų rašymo konkursą, kuris sulaukia didelio susidomėjimo. Jie ketina ten pakviesti dalyvauti ir mūsų mokinius. Be to, mes patys pakvietėme Algirdo muzikos mokyklos mokytojus apsilankyti pas mus, kad galėtume toliau dalytis patirtimi.
Parengė Lorijana Laurinskaitė
Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus „Ąžuoliuko” muzikos mokykla
Juridinio asmens kodas 191662751
Adresas Gedimino pr. 15A, LT-01103, Vilnius
Tel.: (8-5) 262 10 10.
Elektroninis paštas rastine@azuoliukas.vilnius.lm.lt